2010. márc. 14.

Gyermeki szemmel



Ültem a buszon, s néztem az előttem ülő kisfiút, ahogy rácsodálkozott a világra. Tipikus angol akcentustól és valami egészen különleges izgatottságtól zengett a busz:
-Nézd, anya! Virágok!
-Igen kicsim, csak kicsit csendesebben...
-De nézz oda! Van lila is meg sárga is!
-Igen, édesem.
-Odanézz! Ott egy fehér! Nahát anya, most repült fel egy madár a bokorból!
-Hűha, bizony...
-Anya, anyaaa! Autó!
-Igen, egy zöld autó ment el mellettünk.
-Bemegy az alagútba, a hid alá!
-Igen, mi is oda megyünk, csak kicsit légy csendesebb.

Légy csak csendes, kisfiú, s hagyd, hogy bekebelezzen a világ-gondoltam magamban sóhajtva. Felejtsd el ezt az érzést, ne csodálkozz többet rá a világra. Hagyd, hogy kineveljék belőled a legnagyobb, a Mindenhatótól kapott ajándékot -az Iszlámot. Éles kis hangoddal ne szólj többet ilyen harsányan Isten teremtményeitől elámulva. Ne lásd többet a madarakat, ne mosolyogj, ha virágot látsz kibújni a tavaszi pázsitból, ne csodálkozz el azon, mennyi mindent épithetett magának az ember-alagutat, s hidat is. Válj szerves részévé a társadalmunknak, rohanj te is a rohanó világgal.

Dehogy rohanj! Isten őrizzen tőle! Ülj csak itt szépen a közelemben, hogy halljam édes kis hangod, s emlékeztess engem is azokra, amiket veled egyidős koromban én is tudtam, de mára már elfelejtettem.


"Forditsd hát orcádat hanif gyanánt az [igaz] vallás felé: (fitra*) Allah eredeti elrendezése szerint, amelyben elrendezte az embereket! Allah teremtését nem lehet megváltoztatni! Ez az igazi vallás! A legtöbb ember azonban nem tudja."
(30:30)


A Próféta(béke legyen vele) azt mondta, "Nem születik gyermek, csakis a Fitrában (az Iszlámban-muszlimnak), majd a szülei teszik őt zsidóvá, kereszténnyé vagy mágussá (zoroasztriánussá), mint ahogy egy állat tökéletes borjat ell: láttál-e már valaha olyat, amelyiknek hiányzik valamely testrésze?" (Sahih al-Bukhari, Vol 2-23/441)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése