2010. dec. 17.

Egy mondat


Voltál már valaha egyedül?
Úgy, hogy édesanyád könnyű karja nem tartja már borzos buksidat. Értetlenül néz elédbe: hova tüntetted a lányomat?!
Úgy, hogy nagyszülőd nem ringat, s nem mondja a régmúlt idők történeteit. Nagy lettél fiam, éled az életed.
Úgy, hogy szerelmed nincs már rég, s ő többé már nem is lesz. Nincs: Szeretlek életem, mindenem, kedvesem...
Úgy, hogy hűséges kutyád máshoz szalad örvendezve. Nem voltál ott, amikor kellettél.
Úgy, hogy nem marad más, csak a négy fal, amit nézel, ahogy tátong fehéren-szürkén.
Nézel magad elé:önmagadba. És nem látsz semmit. Nem tudsz sirni, mert nincsenek könnyeid, nem tudsz jajgatni, mert nincs hangod, nem látsz, mert minden homályos lett és nem hallasz, mert zsibong a füled. Nem gyászolhatod magad, mert nincs hozzá hangulatod, nem tudsz szomorúnak lenni, pedig egész lényed egy kiadós sirásért áhitozik. És nem megy.
Nem megy, mert lelked tudja, hogy Allahtól jön minden, jó is, rossz is, s minden ami evilágban elér, rádzúdul és rádtapos nem más, mint próbatétel, s ha hagyod eltipor.
Ha pedig felállsz, letörlöd az út porát és bandukolsz tovább, te vándor...meglátod, csodaszép világ vár odaát.
Séta közben, ne feledd el, csak egy mondat zengjen benned:
"A nehézség könnyebbséggel jár.
A nehézség könnyebbséggel jár."(94:5-6)

4 megjegyzés:

  1. Asalamu alekum kedves féltestvérem!
    Ideültem megit olavsni soraidat.Az első monadt után ismerősnek tűntek a gondolataid,nekem is valami nagy űr tátond odabenn a hiány érzése az egyedüllét érzése inshaAllah,pedig nem vagyok egydül.Aztán ahogyan tovább olvasok megerednek a könnyeim.Nagyon szomorúak a soraid.Irtál valamiről,hogy meg kell emésztened dolgokat inshaAllah.Elvesztetted a férjedet,elhagyott?Remélem nem történt semmi baja mert említetted,hogy a kórházban van.Nem tudom de valahogy azt vettem észre,hogy sokkal több a fájdalom a világban,mindenhol történik valami rossz.Sok a szenvedő ember.Tudom nem véletlen semmi inshaAllah és minden úgy történik ahogyan lennie kell.Mindenki ott van ahol lennie kell.Bennem is nagyon nagy a fájdalom amit nagyon nehéz elviselni,majd bele pusztulok a súlyába.Kaptam én is úgy rendesen megpróbáltatást inshaAllah.Ha gondolod megoszthatod velem a gondjaidat,igaz nem tudok segíteni de nekem is jobb mikor kicsit beszélhetek róla,kicsit tán könnyebb.
    Allah áldjon téged és adjon könnyebbséget.
    Szerettel ölel Erzsi

    VálaszTörlés
  2. Waleykum salam kedves feltestverem! :)
    Tudtam en, hogy nem lesz jo ez a blogbejegyzes...edesanyam nyaggatasara tettem vissza, pedig mar egyszer kitoroltem.
    Az azelotti bejegyzes a szerelemrol szolt. Irtam, hogy az a szerelem, amiert az emberek olnek, csalnak, hazudnak, az nem az igazi. Az igazi az, amit ket ember Allah megelegedeseert erez. Az elejen nem tudtam mit jelent ez. Amiota minel tobb testverrel megismerkedem, latom, hogy mit jelent szeretni Allahert. Latom, hogy aki Allahert szeret, az barmikor segit, az barmikor megkeres, az erdeklodik utanam, szivesen elcseveg vagy akar komoly temakrol is elbeszelget. Ezek az emberek azok, akikre barmikor szamithatok, es a verrokonsagon kivul, akik segitenenek, ha baj lenne, a testvereim azok, akikre mindig szamithatok, mert ok Allahert szeretnek!
    Allah az, aki ezeket az embereket elem vezette, es Allah az, aki valaszol a fohaszaimra es tavol tart azoktol az emberektol, akik gyengitenenek a hitemben.
    Tobb mint egy eve azert fohaszkodom, hogy Allah mutassa az utat. Hazassagom mar regota nem is hazassagkent mukodik. Meg szeretnem adni a jogait mindennek es mindenkinek, es azt szeretnem, ha nekem is tisztelettel megadnak a jogaimat. InshaAllah valok. Ennyi.
    Allah mutatja az utat, csak bizni kell Benne, es az ember sorsa mindig jobbra fordul. InshaAllah.
    Allah aldjon, koszonom, hogy olvasol, hogy erdekellek!

    VálaszTörlés
  3. Assalamu aleykm kevdes féltestvérem!
    Remélem nem haragszol amiért kérdeztelek.Olyan nagyon szomorúak voltak a soraid,hogy egészen a szívemig ért inshaAllah.Tudod én nem olyan vagyok aki azért kérdezek mert kíváncsi vagyok hanem mert segíteni szeretnék.Nekem is rossz amikor valkit baj ér.Tudod volt egy kolléganőm akivel levelezek és említette nekem,hogy el akarja küldeni a fogadott lányát otthonról mert nem szeret tanulni és szófogadatlan,csak a fiújával törődik.Ő sok pénzt adott neki,hogy meg legyen a jogosítványa.Én kértem őt,hogy ne tegye ezt vele.Ajánlottam neki,hogy ha akarja szívesen segítek inshaAllah és beszélek vele mert valahogy van érzékem hozzá és értek az emberek nyelvén.Ő nagyon ideges volt és haragos.Tudod szeretek másokon segíteni inshaAllah.A kórházban és az idősek otthonában éreztem otthon magamat igazán.Volt egy barátnőm aki anyunak szólított és engem hívott ha gondja volt.Ezt csak azért írom,hogy ne érts félre csak a jószándék vezetett inshaAllah és ha itt lennél közel mentem volna hozzád.
    Allah áldjon téged.

    VálaszTörlés
  4. Waleykum salam, feltestverem!
    Nem ertettelek en felre, ne felj...tudom, hogy jo szandek vezerel, csak azert irtam, hogy nem lett jo ez a bejegyzes, mert eddig ennyire szemelyes dolgot meg nem irtam...es soha nem is volt szandekomban, de ez most valahogy igy sikerult...inshaAllah irok meg sokat, hogy ez a tema legyen elfelejtve es legyen helyette sok mas, amibol inshaAllah tanulni is lehet :)
    Allah aldjon!

    VálaszTörlés