2010. ápr. 24.

Sadaqa (adakozás)



Tele volt a pénztárcám aprópénzzel. Annyira összegyült már a sok 1-2 penny-s, hogy szegény pénztárca már alig birta az összecsukást. Gondoltam megszabadulok tőlük, ha buszjegyet veszek. Előtte mégis megkérdeztem a sofőrt, hogy rossz néven veszi-e, ha nagyon apróban fizetek, mivel az ellenkezőjét már megjártam. Papirpénzzel akartam fizetni egyszer egy buszjegyet, amire a sofőr, épp, hogy nem küldött el melegebb éghajlatra-bár amilyen hideg és esős itt, nem bántam volna :))
Ez a sofőr annyival elintézte, hogy neki teljesen mindegy, amig a jegy árát kifizetem.
Hát akkor kiüritettem mindkét markomban kucorgó érméket a tálcára, ő meg megszámolta. Hosszas számolgatás után pedig igy szólt:
-Régóta készültél, s gyüjtögetted ezt a sok pénzt, hiába na, nagy nap ez a mai!
Előttem is, utánam is, aki hallotta, mind nevetett, s én a 10 perces útból minden kétpercenként fel-fel kuncogtam. Jó volt egy jót nevetni, rég nem esett ilyen jól, s rég nem jött ilyen spontánul. Allah áldja azt a jóhumorú sofőrt!

Mohamed Proféta (béke legyen vele) azt mondta: "Az adakozás előiratott Ádám minden leszármazottjának, minden nap, amikor a Nap felkel."
Utána valaki megkérdezte: "Miből adakozzunk minden nap?"
A Próféta azt felelte: "A jóság kapujából több van...kedvet lelni a jóban, tiltani a rosszat, eltávolitani az akadályt az útról, hallgatni a süketek helyett, vezetni a vakot, elvezetni valakit oda ahova el szeretne jutni, egy bajban levő segitségére sietni, karjainkkal megtámasztani a gyengét-mindez adakozás, ami nektek előiratott."
Azt is mondta: "Ha a testvéredre rámosolyogsz, az is adakozás."(Fiqh-us-Sunnah, Volume 3, Number 98)

5 megjegyzés:

  1. Assalamu aleykum kedves féltestvérem!

    Itt olvaslak megint és tetszik.Megint csak azt tudom neked mondani,hogy van benned valami.Nem is tudom jól szavakba formálni,hogy micsoda.Tán a legjobb kifejezés erre,hogy te IGAZI muszlim vagy!Lehet,hogy a többiek is muszlimok és úgy élnek ahogyan az helyes,de benned sokkal több van.Ezt nem is tudom másképpen kifejezni csak ezzel az egy szóval,hogy igazi.Vagy tán még úgy,hogy te annak születtél,Allah téged muszlimnak teremtett!
    Béke veled.

    VálaszTörlés
  2. Waleykum salam!

    Allah mindenkit muszlimnak teremtett, utana neveltek belenk a vallast, kulturat, ertekeket, amik lehet nem is valodi ertekek.
    Aki egyszer kimondta, hogy: Ashandu an la ilaha il Allah wa ashadu anna Muhammadan Rasul Allah, az IGAZI muszlim. Nincs igazi, es igaziBB, mint ahogy Orwell Allatfarmjaban mindenki egyelo, de vannak egyenloBBEK.
    Nincs bennem semmi kulonleges, csak probalok naprol napra jobb ember lenni, legtobbszor keves sikerrel. Sot, ahhoz kepest, hogy mennyi ideje vagyok muszlim es tudom az Igazsagot, elegge gyengen haladok a helyes muszlim eletvitellel. InshaAllah idovel minden egyre jobb lesz, es nem rosszabb.
    Allah adja ezt neked is!amin
    Kulonben meg te nagyon szubjektiven allsz hozza itt a dolgokhoz :))
    Nem bannek neha egy kis kritikat is inshaAllah, hogy tanulhassak...bar ezek szerint nem voltam eleg bator a kritikahoz, mert csak a barataimat es nagyon kedves ismeroseimet hivtam meg a blogra :D

    VálaszTörlés
  3. Assalamu aleykum féltestvérem!

    Tudod amikor először így szólítottál annyira nagyon jól esett nekem.Nagyon kedves vagy.
    Én azért tartalak téged különlegesnek mert mióta a muszlim oldalon kaptam belépőt és olvasgatom a többi muszlim írásait és hozzászólásait,a tiéd más mint a többieké!Ezt nem a szemem látja,és nem a szám mondja hanem ott legbelül a szívem mondja ezt.Az pedig jól lát!Mert jól csak a szívével lát az ember!!!Mondta a Kis herceg!!Más érzés a te írásodat olvasni és más a többiekét.Ezt hidd el nekem!Én csak azt írom ide neked amit onnan bentről jön és a kezem írja le.Tudod én egy nagyon őszinte ember vagyok,néha tán mondhatnám azt is,hogy sajnos.Nem tudok hazudni.Valahogy mindig az igaz szó jön a számra.
    Allah áldjon téged.

    VálaszTörlés
  4. Waleykum salam, feltestverem :)

    Ez azert van, mert jol tudok irni :D
    Szepen fogalmazok, ezt mar a magyartanarnom is mondta annakidejen, s nem hiaba volt 10-es az erettsegim. Ez olyan muveszet, amit at kell erezni...mindig is szerettem irni, ezert kezdtem blogirasba, mert jo neha kiirni magambol a dolgokat. Tervbe volt egy konyv, de most a blog is boven eleg, sot talan erdekkesebb, szinesebb.
    Volt mar olyan, hogy valaki akkor fontolta meg a baratsagom, amikor felolvastam egy hazifeladatot.-azt mondta teljesen megvaltozott a velemenye rolam, amiatt, ahogy fogalmaztam-s kialakult egy tobb eve tarto jo baratsag..

    VálaszTörlés
  5. De kulonben meg koszonom, Allah aldjon kedvessegedert, jol esnek a szavaid, csak ne szalljak el toluk :)

    VálaszTörlés