2010. ápr. 3.

Nagypénteki sirató



Nagypéntek van. A keresztényeknek állitólag ünnep. Éppen ezért nem is igazán gyászolnak vagy szomorkodnak e napon, hanem inkább egy jót ünnepelnek. Azért is hivják "Good Friday"-nak.
Na de nem keresztényekről beszélek, vagy hogy fogalmazzam úgy, hogy érthető legyen...mert bizony muszlim az is, aki részegeskedik, vagy bármi más bűnt követ el...akkor ez a sok ember körülöttem is mind keresztény. Nem?! Vagy kezdjünk el mutogatni, hogy ő jó keresztény, ő meg nem? Hagyjuk ezt inkább Allahra!

Én csak elmesélem a napom. Delután 4 körül jár az idő, elég késő, hogy ilyen hosszú útra induljak, de azért elindultam a tengerpartra.
Egyik buszmegállóban két fiatal, egy fiú funky lépésben hátrál, s hangosan röhögve mutogat a buszmegállóba épitett kis menedék kunyhó egyik sarkába. Lassit a busz, világosabbá válik, hogy min is nevet ilyen jól. Láttszik egy földön heverő kéz.
Te jó ég, hivjuk a mentőt!-ugrik legelőször is az eszembe. De amint a busz leáll, bebizonyosodhatunk, hogy nincs veszély. A srác újra közelebb lép a földön hempergő fekete rucis borzos lányhoz, belemarkol a hajába és segit neki-hányni.
Felhorkan a buszos társaság. Még szerencse!- azt hittem itt mindent szabad és mindenki csak némán tűri.
Megyünk tovább. A tizenéves cigiző párocskákon kivül semmi különösebb attrakció.
Elmentem kicsit pénzt költeni, szokásos egészségtelenségek, tipikus depiűző eszközök: csoki, keksz, gyümölcslé. Na meg egy pizsamagatya, amit lehet majd bohócnadrágnak is használni. Alig várom, hogy rendelhessek egy orrot, meg talán egy parókát-bár azon még gondolkodom, hogy hogy legyek becsületes muszlim bohóc...Talán a parókát rávarrom egy hijabra.
Ezután indulok is a partra, s bár még csak 5 körül jár az idő az utcán nem járnak az átlagos emberek, csak félmeztelen lányok és üvöltöző fiúk. És nem, nem csúfolkodom. Sajnos. A félmeztelenséget pedig ugy értem, ahogy mondom. Bár nem tudom hány fok volt, alattam cicanadrág, vastag nadrág, trikó, vekony magasnyakú és vékony pulcsi, na meg kabát. Rajtuk nyári miniszoknya, és trikó, magassarkú. Ennyi. Még harisnya se.
Ez csak kicsit extrém, mert a megszokott kategóriába a vékony leggings, rövidujjú és balettcipő tartozik. Megszokott...annak, aki megszokta, mert én ahányszor kiteszem a lábam a házból és rövidujjúban vagy zokni nélkül meglátok valakit, rögtön visszakivánkozom a radiátor mellé.
Megyek tovább. Balhé az utcán. Egy miniszoknyás lány épp hogy nem kaparja ki a szemét egy igencsak izmos fiúnak, akinek már szorul ökölbe a keze, s a barátai tartják vissza. Benyúlt a szoknya alá. Vajon miért? A lány pedig felháborodott. Vajon miért?!
Kezd egészen félelmetes lenni az utca, gondolkodom rajta, hogy visszatérjek-e, de már közel a part. Hátha arra már nem veszélyes. Persze, nem is az, de csak mert a sok fiatal mind a vidámparkban sikitozik.
A part és a tenger meg végre csak az enyém. Amilyen hideg van, nem igazán meri senki arrafele tenni a lábát. Én kisétálom magam, elgondolkodom a tenger nagyságán és Allah végtelenségén, csodálatosságán, jól átfagyok, s utána leülök enni.
Vettem kenyeret, meg szendvicskrémet. Az egyik sajtos-savanyú uborkás, a másik halas-kukoricás. Ülök, s eszem a halas szendvicsemet, mostmár a parkban, s nézem a hattyúkat meg kacsákat, s közben félszemmel azt várom, hogy a közelben letelepedett fiatalok mikor indulnak el felém. Miközben szól a zene a hátam megetti vidámparkból, sikolyokkal tarkitva, én csak majszolom a halat. Halat. Nagypéntek van. S ez nekem eddig eszembe se jutott. Én meg halat eszem muszlimként. Nem furcsa? Mások meg részegednek...keresztényként.


No...mára talán már kezd kitisztulni, hogy miért nem vagyok én annyira elragadtatva a nyugattól, mint amennyire azt más remélné.

2 megjegyzés:

  1. Salam kedves Timi!

    Ez most tetted fel ide és már olvasom is,tetszik.Nekem is ez a véleményem mármint az alig ruhás cigizős hányós fiatalokról.
    A bogod első pár mondata a nagypéntekről szól.Hogy vannak akik ünnepelnek.Én a magam részéről szintén húsmentesen töltöttem a nagypéntek napját.A Biblia szerint húsvétkor támadt fel Jézus.Én is azt tanultam,hogy jól vagy sem azt nem tudom,hogy Jézust meg ölték.Keresztre feszítették Barabás helyett. Harmadnapra feltámadott.
    Beszéltem a Skyp-on egy algériai arab férfival és említettem ezt neki is.Ő azt mondta nekem,hogy ez nem igaz mert nincsen a Koránban ilyen.Nem ölték meg Jézust.Látod én is kíváncsi lennék rá,amit te is írtál,hogy a Bibliát az ember is írta.
    Csak a bocsánatodat kérem mert nem akarlak megbántani téged.Isten látja lelkemet,hogy nem vagyok olyan bántós fajta csak keresek kutakodok ismerkedek.Én is várok egy jelre mint te.
    Allah áldjon téged.
    Erzsi

    VálaszTörlés
  2. Waleykum salam!
    Nincs miert megsertodnom, csak irj nyugodtan, orulok a hozzaszolasaidnak, kerdeseidnek! :)
    Csak abban remenykedem, hogy sikerul is megfelelo valaszt adni...inshaAllah.

    Jezus (beke legyen vele) az egyik legnagyobb becsben tartott profeta az Iszlamban.
    A zsidokkal ellentetben mi is hisszuk azt, hogy Allah ot apa nelkul megteremtette Maria (Allah aldja) meheben, s igy az oly sokat emlegetett "az ige testte lett" kereszteny mondat is tokeletesen ertheto, mert pont ez van a Koranban is. Ha Allah azt mondja "Legy", az ugy is lesz.
    Tudjuk Jezusrol (blv), hogy a leghihetetlenebb csodakat hajtotta vegre Allah parancsara, meg holtakat is tamasztott fel. A keresztrefeszites pedig csak addig igaz, hogy a szandek megvolt. Azaz a zsidok meg akartak ot olni, de Allah kegyelmes, es szereti huseges szolgait, igy nem sanyargatta kinszenvedessel-hisz teljesen artatlan volt, ezert meg eleteben felemelte a mennybe angyalok altal. A tomeg pedig csak azt hitte, hogy megfeszitettek, mert valaki mas lepett a helyere, aki hasonlo volt hozza.
    A hadiszokban pedig az all, hogy az Iteletnapkor vissza fog terni a foldre, es akkor mindenkinek el kell ot fogadni. Zsidoknak is, keresztenyeknek is ugyanugy, mint profetat.
    Itt egy nagyon hasznos link, amiben reszletesebben el van magyarazva, Koranidezetekkel. InshaAllah javunkra lesz.

    http://iszlam.com/iszlam-az-elet-vallasa/iszlam-alapismeretek/jezus-a-koranban#comment-2070

    VálaszTörlés