2010. febr. 20.

Shirk



Angliába indultam volna dolgozni, mikoris eldicsekedtem, hogy mashaAllah bizony egy iraki csaladhoz megyek. Miért nagy dolog ez? Hát nekem azért, mert muszlimok, arabok, helál húst esznek, nem isznak, s nem kell félnem attól sem, hogy rumos csokit találok az asztalon, s talán még arabul is megtanulhatok.
Szóval, igen, irakiak.
Mertem ezt másnak is igy elmondani, s rögtön jött a válasz: -Te jó ég! Ez shirk!
Tárgyaljuk egy kicsit ezt a szót. Szép szó, egészen félelmetes. Azt jelenti: társitás.

"Vannak az emberek között olyanok, akik Allah mellé bálványokat helyeznek, akiket úgy szeretnek, mint Allahot. A hivők azonban erősebbek Allah szeretetében. Bárcsak látnák (már itt az evilágon) azok, akik istentelenek, azt, amikor majd szemtől szemben lesznek a büntetéssel, (s látják), hogy minden erő Allahé, és, hogy Allah hatalmas a büntetésben. "(2:165)


Az, hogy a Siták miben társitanának, még mindig homályos, hisz a Korán mindenkinek egy, és mindenkire ugyanazok a parancsolatok kötelezőek-első számú pedig az EGY Isten elfogadása. Utána pedig a többi négy is az öt alappillérből ugyanaz, hisz mind imádkozunk, mind böjtölünk, mind fizetjük a zakátot, mind elmegyünk inshaAllah a zarándoklatra.

Itt vagyok, irakiak, helált eszünk, imádkozunk, és elvagyunk teljes egyetértésben. Senkit nem látok társitani, bár nem is az én dolgom ezt meglátni. De hogy miért kellene a Sitáktól félni, ezek után még nagyobb rejtély marad.


"Hiszen a hivők testvérek. Szerezzetek hát békét a két testvéretek között és féljétek Allahot! Talán könyörületre nyertek."(49:10)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése