2010. febr. 20.

NO nő-amikor nekem a csomagolás is számit


Eljön az ember külföldre, azt hiszi itt, mivel tanultabbak az emberek, mint sajnos sok muszlim országban, ahol a jelen hatalom nem engedi tanulni a saját népét, testvéreit-itt okosan, és helyesen gyakorolják az Iszlámot az emberek, hiszen ha tanultak, olvasnak, és okulnak belőle. S minél több a tudás annál jobb!

De meg kell hagyni, mindenhol lehet csalódni. A Mindenható Allah talán nem hiába osztotta fel igy a világot, és küldött bennünket pontosan oda, ahova megszülettünk. Próbatétel itt minden...


Mecsetbe indultam pénteken. Új vagyok itt, nem tudom, mi hol van. Ki is néztem ezért interneten azt a mecsetet, ahova szivesen elmennék, hisz közel van. Elindultam jól felöltözve, egy egésznapos felfedező-túrára, fő célként a mecsettel. Odaérek, nem tudom kinyitni az ajtót. Telefonálok, nincs válasz. Talán csak később lesznek itt, amikor imaidő van. Elkóboroltam, körülnéztem, s végre, idő lett, visszatértem. Megfáradt vándor, aki csak Istent szeretné magasztalni, már alig vártam, hogy bent legyek. Csakhogy nem lehetett.

Jönnek a férfiak tömegesen, nyitják az ajtót.

-Erre van-e a női bejáró?

Mosolyogva: -Nincs női bejáró.

-Mármint, hogyhogy...? nézek értetlenül.

-Úgy, hogy ide nők nem jöhetnek.

Állok hüledezve, csak bambulok magam elé, tátott szájjal, nem tudom eldönteni, hogy köpjek, vagy nyeljek, igy végül csalódottan továbbsétálok, nem kissé felbolygatott szivvel.

Ahogy sétálgatok, telik az idő és sehogy nem találok egy nyugodt és tiszta helyet, ahol imádkoyhatnék. Vagy sokan járnak a parkban, vagy patkány ugrik ki a közeli bokorból, ahova leborultam volna. Szorit az idő és az igazságtalanság elleni szivből jövő undor hatja át a szivem.

Telefonálok.

-Assalamu aleykum! Panaszt szeretnék tenni....mi az, hogy nők nem szabad menjenek a mecsetbe?

-Igy van ez már 30 éve, a mi mecsetünk kicsi, és mindig tele van, ezért nem jöhetnek nők ide.

-Annak idején, áldott Prófétánk idejében a nők a férfiak mögött imádkozhattak.

-Igen, igen, de a mi mecsentünk 30 éve csakis férfiakat fogad, mert sokan vagyunk.

-Jó. Ezek után meggondolnám, hogy annyi férfi mellé beállnék-e én is, de nem szabadna azt mondani: Ide nő nem jöhet...

-Köszönjük, Allah áldjon, assalamu aleykum.

-...igen....salam...

3 megjegyzés:

  1. Salemu aleykum kedves Testvérem!

    Nagyon szépen köszönöm a meghívót, mindig élvezettel olvasom a soraidat, elgondolkodtatóak, értékesek!

    Ez a történet az angliai mecsetről nagyon megdöbbentett, legalább annyit megtehettek volna ezek a testvérek, hogy már az Interneten tudassák, hogy helyhiány miatt csak férfiak menjenek :-(

    VálaszTörlés
  2. Salamu Aleykum Tazmeen!

    Hogy vagy te lány? Látom néha elkeseredve. De nem baj. Ilyenkor jó hívőnek lenni, és ez most nem szándékozott cinizmusnak lenni... Én mindig azt mondom: "tarts ki.holnap csak rosszabb lesz".:) Remélem azóta találtál egy mecsetet ahol insh'Allah nő is békésen imádkozhat. Ami pedig angliai testvéreinket illeti, színes egy világ ez ahol mi élünk. De szerencsére nagy,így mindenkinek jut benne hely bőven. Sokat gondolok Rád. Egyszer ha Isten is úgy akarja, szakíts egy kis időt és írj levelet, hogy megy sorod a "társítóknál" (na ezt hosszan tudnám fejtegetni), sikerült-e beilleszkedned a helyi közösségbe.

    Pussz, Kata

    U.I.: bloggom az nekem is van,ha érdekel elküldöm a linket:)

    VálaszTörlés
  3. Waleykum salam!
    Majdnem ketszer kaptam gutat, amikor eloszor olvastam a hozzaszolast :))
    Alhamdulillah, nagyon is jol vagyok, kedves! Elkeseredve? En?! A szomoru hangvetel, melankolia, letargia es stb csupan egy kis muveszi fogas ;)
    Hivonek lenni meg...hat mindig jo dolog :) Oromunkben, banatunkban Egy Valaki mindig ott van...s akkor a legjobb az orom is, a banat is, ha ezen jar az eszunk kozben...
    A csalad nagyon kedves, egeszen csaladias hangulatban elvagyunk, alhamdulillah. Tobbit talan hosszasabban, de most hazajottek a gyerkocok a napkozibol, hiv a kotelesseg :)
    Allah aldasa legyen veled!

    VálaszTörlés