2011. jan. 19.

Hangyamese



Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy bölcs öreg hangya. Kis bolyban élt a falu szélén, a nagy tölgyfa árnyékában.
A kolónia szorgosan nyüzsgött, tett-vett, de ha gondjuk akadt, mindig az öreg bölcshöz fordultak.
Az öreg nem beszélt sokat. Ha viszont szólt, mindig okosan tette.
Történt egyszer, hogy két hangyát hurcoltak elébe, tegyen igazságot.
-Találtam egy nagy kenyérmorzsát, gondoltam elcipelem egyedül.-mondta az egyik.
Erre jött ő -mutatott a mérgesen kipirult társára-és miután elcipeltük kettesben, azt mondta az övé.
-Ne haragudj, öreg bölcs, ez nem igy történt. Én találtam a morzsát, ő pedig segitségét ajánlotta. Amikor megérkeztünk, azt mondta én alig cipekedtem, igy az elemózsia őt illeti.
-Bizony, bizony...-szólt az öreg.
Mindkét hangya felháborodottan közbeszólt.
-Bizony, bizony?! Azaz tényleg őt illeti?
-Bizony, bizony?! Azaz tényleg neki kellene adjam?
-Bizony, bizony...
A két hangya egymásra nézett, majd az öreg bölcsre...bár mindketten kicsit mérgesen, de tiszteletben tartották, amit a bölcs mondott: bizony, bizony...
Megfogták a morzsát, egyik hangya egyik oldalát, másik a másikat, s kettétörték, testvériesen. Egymásra néztek békésen, majd csendben, elégedetten távoztak mindketten:-Bölcs ez az öreg...meg kell hagyni, mondta az egyik a másiknak.
-Igen...nem is kellett volna ide jussunk. Sajnálom, hogy erősködtem, te voltál, aki valójában rátaláltál.
-Nem, nem...egy lépéssel előttem jártál, s végül is segitettél, amúgy is meg kellett volna osztanom veled.
A bölcs egyedül maradt, s maga elé merengve gondolkodott:
-Fiatal koromban azt hittem mindent tudok. Sokat tanitottam, s megosztottam minden tudásom. Felnéztek rám, pedig nem tudtam, csak hangoskodtam. Egyre többet tanultam, s közben öregedtem, s most úgy érzem semmit nem tudok. Mégis felnéznek rám. Pedig nem is látják valójában mit teszek...
Mert egy mondat jókor, jó helyen, mindig, mindent szerencsésen megold. Bizony...bizony!

3 megjegyzés:

  1. Szalam alaykum, Kedves Tazmeen testvérem.

    MasAllah, nagyon szép és tanulságos kis mese, amit leírtál, és hát, igen, az ember ezután kicsit elmerengve rádöbben, mennyi mindent van még mit tanulnunk, hogy talán egyszer lehessünk annyira bölcsek, mint az öreg hangya a történetben.. A Mindenható Allah őrízzen meg minket az Ő Egyenes útján.

    Allah áldjon meg érte, nagyon jó volt olvasni - és csak bíztatni szeretnélek, hogy folytasd a blogírást.

    Abdurrahman

    VálaszTörlés
  2. Waleykum salam testverem! :)
    Ha te tudnad valojaban mik jarnak a fejemben, amikor egy-egy blogbejegyzest megirok... :) de hat ettol szep az iras, mindenki mast ert belole, azt ami a szivehez kozelebb all.
    A Mindenhato adjon mindannyiunknak tudast mindenkor, hallgatast olyankor, amikor kell, es eros szavakat, amikor azoknak is eljott az ideje. S mindemellett adjon bolcsesseget (vagy szerencset), hogy jokor, jo helyen jo dolgokat szoljunk...amin.

    VálaszTörlés
  3. Wa alaykum Szalam, Kedves Tazmeen testvérem :)

    Igen, biztosan többféle olvasata van a kis tanmesének, de ez így van jól. Nem akarlak ismételni, Allah adja meg mindannyiunknak, azt, amiért fohászkodtál, Amin.

    VálaszTörlés