2010. máj. 2.

Terroristabőrbe bújva


Három gyerekem van, két fiú és egy lány. A nagyobbik most kezdett el olvasni, már ismeri az angol és arab betűket is. A középső kapott az apjától- csuklik el a hangja- egy háromkerekű biciklit, s azzal próbálkozik. A kicsi most tanul járni. Tegnap tette meg az első lépést, amikor tévézés közben elkapott a sirás. Talán elindult megvigasztalni.
Nem értik. Ők nem tudják.
A múlt héten törtek be a lakásunkba. A nagyobb gyerekek az anyósomnál voltak, a kicsi aludt. Engem a földre tepertek, anyámat összeverték. A férjem a segitségemre sietett, de túl sokan voltak. Elővettek egy pisztolyt, s vigyorogva emelni kezdték a szoknyámat. A férjem tusakodott velük, de ők erősen lefogták.
Amire végeztek velem, a férjem zokogott. Összetörve kuporogtam a földön, s a férjemet néztem, arra várva, hogy talán csak összeverik, és elmennek, hagynak minket. De nem. A fegyver elsült, s a férjem kerek szemekkel zuhant a földre.
Elmentek, megtompult minden s nem hallatszott semmi csak a vér csorgadozása. Némán néztem magam elé, s nem éberedtem ki, mig nem hallottam pici lányom keserves sirását a másik szobából. Kirohantam érte, ölbekaptam, s együtt sirtunk tovább az apja holtteste felett.
De nem, ezt még megkeserülik!


Volt egy kis kertünk, benne két olajfa. Nem fért meg benne sok, de elég volt ahhoz, hogy a forró nyári estéken kiüljünk teázni, s csodáljuk az apró virágok mellett meghúzódó paradicsom, murok és paprikapalántákat. Nem sok, de a miénk, saját termésből főzünk majd levest. Ebben a kertben ismertem meg a feleségem. Itt találkoztunk a családjával, s beszéltünk a házasságról. Gyönyörű lány volt, rögtön szerelmes lettem bele. Aztán megbeszéltük, hogy ide költözne, mondta, hogy nagyon tettszik neki a kert.
Azóta a kis olajfáknak megvastagodott a törzse, s árnyékuk véd a forró naptól.
De már nem minket.
Forró nyári este volt. Csendben jöttek. Én elszunditottam, a feleségem még kint tett-vett. Sikolyra ébredtem, majd fegyverdörrenésre, végül dübörgő léptek közeledtek. Bejöttek, s azt mondták:
-Takarodj, ez nem a te házad! És ne ellenkezz, mert úgy jársz mint a feleséged.
Nem tudtam, mi történhetett vele, de kézenfogtam a gyereket és szaladtunk, ahogy csak tudtunk. A küszöbön ott fénylett a feleségem vére, az olajfa alatt pedig ott volt a sápadt teste.
De nem, ezt még megkeserülik!


Bent főztem a konyhában, s közben hallgattam a gyerekek viháncolását. A gyerekeim kint játszodtak az utcán, amikor részegen arra jártak.
Hallottam a horkanásukat, hangos röhögést, majd egy durranás. A gyerekek kiáltozva szaladtak szét. Gyorsan kinéztem az ablakon, s láttam, ahogy a kisebbik fiam térdrerogyva kap a hasához. Minden gyerek elszaladt, csak egy maradt ott. A nagyobbik fiam. Megmeredve állt, és nézte kistestvérét, amint haldoklik. Lassan közeledett felé, mire ők ráorditottak: -Mit akarsz, kölyök, szaladj, hogy legyen céltáblánk.
A fiam nem szaladt, csak a testvére felé közeledett. Mérgében felvett egy követ és megdobta őket. Amire én odaértem mellé, már nem maradt más csak az utolsó szusszanása. A kisebbik már rég elvérzett.
A csapat meg hahotázva továbbállt: -Kővel dobigál a kis terrorista!
De nem, ezt még megkeserülik!

Maher Zain: Palestine Tomorrow Will Be Free
http://www.youtube.com/watch?v=foSbqLi6U10

4 megjegyzés:

  1. Salam kedves Timi!

    Ezek megtörtént esetek amikről írsz?A szívem összefacsarodott és könnyek a szememben!Milyen ember az ilyen?Miért?Egy kisgyereket kell kivégezni?Kinek ártott ő?Ilyen élvezettel ki tud ölni?De van egy fura érdekessége az egésznek amit ilyen esetekben mindig sajnálattal állapítok meg!Ezeket mind-mind férfiak tették!!!!Nők ezt nem tudnák megtenni és úgy gondolom!Mi ez a borzasztó érzés ami csak a férfiban található meg???Erőszak a nőkkel!Könnyű nekik az erejüket fitogtatni és legyűrni a gyengébbet!Ez olyan élvezet nekik???Milyen érzés lehet egy fegyvert egy másik emberre Isten bocsássa meg egy gyerekre fogni és meghúzni a ravaszt????Mi lakozik abban az embereben abban a pillanatban???A sátán???!!!!
    Béke velünk!

    VálaszTörlés
  2. Salam kedves Timi!

    Olvastad a megjegyzést amit írtam?

    VálaszTörlés
  3. Waleykum salam!

    Nem, ez csak az en agyamban szuletett meg, viszont a kep az igazi.
    Az ember tud gonosz lenni magatol is, de a Satan is elteritheti rossz utra.
    Azert irtam mar par bejegyzesben, hogy Allah orizzen a gonosztol, es sajatmagunktol, a bennunk lakozo "szornyetegtol", ami nem mas, mint a nafs. Errol a hetvegen inshaAllah bovebben...

    Allah aldjon!
    ...mindig olvasom a megjegyzeseidet...

    VálaszTörlés
  4. Salam Aleykum!

    Kétségbeesve olvastam a bejegyzést. Sajnos annyira nagyon távol nem is állsz a valóságtól... A világon nagyon kegyetlen dolgok történnek,de ha nem merünk szembe nézni velük,akkor mindig csak a győztesek verzióját fogjuk hallani. Pár évvel ezelőtt megismerkedtem az interneten egy kedves palesztin fiúval. Hitetlenkedve, rémülten néztem a képernyőt amikor írta: "Bocs, most mennem kell...Bombáznak. Talán holnap-holnapután újra tudunk beszélni. Ha lesz áram." Az izraeli évfolyamtársam (szintén palesztin), pedig csak sötéten néz magaelé, amikor az útleveléről kérdem és válaszként csak az országokat sorolja, ahova ő nem mehet a lakcíme miatt. (És még én bosszankodom, amikor az emberek hátrább lépnek amikor megemlítem, hogy honnan vagyok) Ugyanakkor azt mondja, nem mindenütt ilyen a helyzet. És egyezzünk meg, a palesztinok is (és még sokan mások) tesznek kimondhatatlan dolgokat. Fontolgatom már egy hosszú ideje, hogy elvacillálok erről az egész kérdésről, főleg ami a női (!! Uram bocsáss meg nekik!) "alkalmazottakról". Minden esetre nem mi vagyunk azok, akik elszámolnak. Néha hálás is vagyok, hogy nem kapok ilyen felelősséget.

    Utószóként, kérlek engedj meg egy idézetet egy zsidó költőtől, aki még a holokauszt idején írta, de szerintem örökérvényű: "A gyermekek véréért méltó bültetést még maga a sátán sem volt képes kitalálni." - Bialik

    (remélem, helyesen idéztem)

    VálaszTörlés