2010. máj. 11.

Ő megfizet



Könnybelábadt szemmel ülök és nézek magam elé.
Reggel lusta vagyok, alig birok kikelni az ágyból.
Téged puskadörrenés költ, vagy talán nem is hagy aludni.

Én attól féltem életem, ami felöl tudásom nincs, mi lesz évek múlva,
te attól félsz megéred-e a holnapot, s tudásod talán nagyobb, hisz hallod őket, amint összesúgnak konokul: "holnap újra a mi napunk lesz!"

Én hálátlan vagyok Uramhoz, hisz annyi mindenem nincs.
Te hálát adsz, csupán azért, mert még ma is élsz. Engem megáldott az Úr, jóléttel, gazdagsággal, ruhákkal, családdal, baráttal és sirok, mert nincs semmim. Nincs az, ami a tied. Tőled elvett mindent, ami az enyém volt. Nincs házad, nincs ruhád, nincs társad akit átölelj, nincs édesanyád, akinek ölébe dölj s sirj, csak sirj. Neked nincs senkid, csak Ő. Mert Allah elégséges a hivőknek.
És te hiszed, hogy Ő majd mindenért megadja fizetségünket, mi pedig mindenért megfizetünk.

Minden elpazarlott orámért fizetek.
Minden kicsordult könnyedért Ő megfizet.
Minden kidobott tál ételért megfizetek.
Minden éhezve töltött napodért Ő megfizet.
Minden pohár elöntött vizért megfizetek.
Minden csepp vizért mondott hálaadásodért Ő megfizet.
Minden elmulasztott imámért megfizetek.
Minden fohászodért, minden sohajodért, mely az Ő nevét emlegette, megfizet.
Minden fennhéjázásomért megfizetek.
Minden alázatos leborulásodért megfizet.

Mert téged keresnek és felkutatnak, nem pihenni, létezni sem hagynak.
Velem nem törődik senki, s ha valaki csúfosan néz rám, arra gondolok, ó, Uram, miért ilyen nehéz? Miért adsz ekkora megpróbáltatást, hisz néha úgy érzem összeroskadok.
Te szeliden tekintesz az égre. Ó, Uram, áldott a Te neved, hogy próbára teszel! Adj erőt, hogy éljem túl, hogy dicsérhesselek tovább, vagy add, hogy haljak meg a Te utadon, semmi mást nem repesgetve, mint az Igazságot, mi Te vagy: La ilaha, il Allah, nincs más Isten, csakis Te!

Leszállt az éj, s én, mi, csendben nyugovóra térünk. Álmodunk rózsaszin macikat, kacagást, cirkuszt, szülinapot.
Te vacogva ülsz a sötétben s várod a megváltó hajnalhasadást, le nem hunyva szemeid a sötétség gonoszában.

De nem! Ébredjünk már fel végre! Ébredjünk fel, hogy ők megpihenhessenek. Palesztina, Irak, Afganisztán, India és Pakisztán, Darfur, Csecsenföld és többiek! Valamikor felébredünk, s talán akkor ti is alhattok egy keveset.
Lassú, lusta nép vagyunk mi, ugy hivnak "Nemérdekel".
Pedig néha érdekel...s olyankor jut eszembe, mit tehetek érted.
Kezeimet az ég felé emelem: Ó, Uram, maradj velük, erősitsd a hitük! Ó, Uram, add, hogy többször megemlékezhessek róluk, s add, hogy ne legyen fohász, melyben nem kérem rájuk áldásodat, melyben nem kérem, hogy az Igazság győzzön mindenek felett.
Ne adj órát, melyben ne emlékezzek arra, miért vagyok itt, ne adj órát, melyben elfelejtsem mi az Igazság, s melyben ne utáljam az igazságtalanságot.
Ne adj percet, melyben ne adjak hálát mindazért, amim van, és kérjek azoknak, akiknek nincs. Ne adj percet, melyben ne utáljam a gonoszt, mely annyiunkban lakozik, s mely annyiunkat eltérit az Útról.
Vesszen mindaz, ki ártatlanokat öl, s vesszünk mind, kiket nem érdekel!
Mert megfizetünk...és Ő megfizet!

egy youtube videó hatására:

6 megjegyzés:

  1. Assalamu aleykum féltestvérem!

    Látod már megint sikerült könnyeket csalnod a szemembe!Annyira megható amit írtál.Hidd el én ugyan így érzek ezzel kapcsolatban mint te!!Én is nagyon-nagyon sajnálom ami ott velük történik mert látom a tv-ben és olvasok itta neten róla.MIÉRT,MIÉRT?????A szavaidon most én is nagyon el gondolkodok!Mit panaszkodok itt én???Van tető a fejem fölött és még Allahnak hála van mit ennem!A ruha már nem érdekel.Tudod én már sokszor bele gondoltam abba,hogy ha Allah ott fenn a magasságban nekem adná a földi irányítás lehetőségét,csak azért,hogy próbára tegyen engem is,hogy mi lakozik bennem hát nem csalódna bennem egyetlen egy percre sem,mert Ő látja a lelkemet!!!Az én szívem is sokat fáj ezekért a nemzetekért!Én ezt nem engedném soha-soha.Egyetlen ember sem éhezne és fázna soha többet akkor,ha én tehetném amit szeretnék tenni tiszta szívvel őszintén az egész Földanyáért minden emberért.Nem lenne több háború a földön.Mert az ami nekik fáj az nekem is fáj mert Allah szemében egyek vagyunk és egy láthatatlan fonallal minden ember ezen a földön össze van kötve.Én tudom és érzem is bár sokan nem hiszik el.
    Mit követtek el ők ott Irakban Palesztinában Afganisztánban??Semmit!!!Miért van velük ez az igazságtalan háború,miért üldözik őket??Mert ők is az igazságoz akarják!
    Allah legyen velük és segítse őket az egy igaz úton!

    VálaszTörlés
  2. Waleykum salam kedves feltestverem!

    Azert nem eppen ugy vannak a dolgok, ahogy gondolod :)
    Allah okkal enged meg dolgokat megtortenni. Es O a Bolcs, a Mindentudo. Nem kerdes az, hogy miert. A kerdes inkabb az, hogy mi miert nem teszunk semmit ellene, ha nem mas, egy fohasz erejeig.
    Vigyazz a "ha" szoval. "Mi lett volna ha, es mi lenne ha..." ezek a Satantol jonnek, mert elhiteti velunk, hogy ha maskepp tettunk volna dolgokat, mas lett volna a sorsunk. Pedig arrol csak Allahnak van tudomasa.
    Anyukam szokta mondogatni, hogy bezzeg, ha bejutottam volna teologiara, bezzeg, ha nem mentem volna Egyiptomba, bezzeg, ha nem mentem volna ferjhez, bezzeg, ha nem ragaszkodtam volna ehhez a csaladhoz akiknel vagyok, vagy bezzeg ha nem tennek kendot..Nincs bezzeg. Ha Allah helyes utra akart volna vezetni, a teologiat hagytam volna ott, nem kellett volna tlan Egyiptomba se menjek, hisz vannak muszlimok Pesten is, kulonben is a veluk valo talalkozas alatt lettem muszlim, nem Egyiptomban.
    Jelen van, ebben kell elni ugy, hogy este mikor lehunyod a szemed adj halat, es tarts bunbanatot az aznapi hibaidert. S ha Allah minden nap vegere inshaAllah megbocsatja buneidet, ejszaka akar nyugodtan meg is halhatsz, konnyu lesz inshaAllah a szamadas.
    Allah bocsasson meg nekunk es vezessen az egyenes uton, s adja, hogy soha ne feledkezzunk meg Rola, hogy O se feledkezzen meg rolunk az Iteletnapkor! amin

    VálaszTörlés
  3. Salam kedves féltestvérem!

    Köszönöm,hogy tanítasz engem.Kérhetem tőled,hogy mesélj nekem a ha szóról?Ezt még nem hallottam,hogy a Sátántól van.Mit ír róla a Korán?Vagyis akkor minden ami velünk történik és történt annak úgy kellet lennie mert nekünk abból kell tanulnunk?Mert ugye minden esetben döntés előtt állunk,hogy vagy jobbra vagy balra megyünk.Ha mi úgy döntünk,hogy jobbra akkor nekünk arra van az utunk?Mindig döntések sokaságát kell meghoznunk és ahogyan döntünk az a jó mert nekünk éppen arra van szükségünk még akkor is,ha a rosszabbat választottuk?Jól értem?
    Bocsáss meg,hogy rákérdezek,te férjnél vagy?
    Igen ez nálunk is szinte mindennapos,hogy engem hibáztatnak,hogy akkor miért nem azt tettem mert most más lenne az életem.A fiam is ezzel vádol engem,hogy miért nem csináltam másképpen mert ha akkor így akkor ma másképpen van.Mer el árulom neked elég nehéz az életem,kijutott bőven mindenből.Egy tengernyi könnyet el sírtam már.Te hogyan látod vagy gondolod az iraki az iráni és a többi ország sorsát?Igazad van mi nem is tudhatjuk,hogy mi mért van csakis Ő ott fenn Allah mindennek a tudója és nem mi.Én nem is feledkezek meg Őróla.Minden este imával alszok el,nem marad el egyetlen egy nap sem ima nélkül mondok sokat-sokat.Ugye nem haragszol rám,hogy itt beszélgetek veled?Ezt csak nagyon halkan suttogva mondom ,hogy valami van a te szavaid mögött.Ez nem dicséret volt ám mert már tudom,hogy nem szereted!Csak kijött.Már mondták,hogy jó a megérzésem.Jártál az iszlám.com weboldalon mostanában?Olvastad a pécsi cikket,hogy szólt a müezin?
    Allah áldást kérem mindannyiunkra.
    Béke veled.

    VálaszTörlés
  4. Waleykum salam!

    Valojaban egy hadisz van errol, ami igy szol:

    Abu Huraira (r.a.) arról számolt be, hogy Allah Küldötte (s.a.w.) azt mondta: „Az erős hívő jobb és jobban szereti őt Allah, mint a gyenge hívőt. Minden jó közül csak arra vágyj, ami a legjobb neked. Egyfolytában kérd Allah segítségét, és ne hagyj fel vele soha. Ha baj ér téged, ne mondd: ha ezt vagy azt tettem volna, hanem csak azt mondd: Allah így döntött, és kedve szerint cselekedett.
    A „ha” szó a gonosz kapuit nyitja meg.
    (Muszlim)

    Tovabba, a Koranban egy harc elott lekuldott ajaban ez all:
    "Eloiratott nektek a harc [a hitetlenek ellen], holott az ellenetekre van. Lehet, hogy valami ellenetekre van, noha az jo nektek, es lehet, hogy szerettek valamit, noha az rossz nektek. Allahnak tudasa van, ti azonban nem tudtok." (2:216)

    Az, hogy mi mit valasztunk, sokszor az egonk diktalja, s a "hallgass a szivedre" kifejezes sem mervado, hisz sokszor a szivunkre hallgatunk, amikor sok hulyeseget csinalunk. Lehet a szivre hallgatni, de addig, amig az Allah torvenyein belul van, s akkor, ha mindez melle teljes hitunket Allahba vetjuk.
    A sors es szabad akarat kerdesrol van egy jo cikk az iszlam.com-on, de en pl a sajat eletemben igy eltem meg: kerestem Istent, ezert mentem teologiara. De amint mar megirtam neked, ha az utam az Iszlam, odatalaltam volna a teologiarol is, Egyiptombol is, vagy barhonnan, ugyahugy, ahogy Pestrol vagy Kolozsvarrol is lehet.
    Az, hogy mi a jo, es mi a rossz, azt csak Allah tudja, van errol egy tortenet a Kegyes Koranban, Mozesrol (beke legyen vele) szol, az is tervbe volt egy bejegyzeshez, de meg nem sikerult megirnom...inshaAllah folyamatban...
    Vallasilag ferjnel vagyok, igen. De ez hosszabb es bonyolultabb tortenet. Ez az en egyik kis probatetelem :)
    Irakrol, es Iranrol nem nyilatkoznek nagyon konkretan, csak talan annyit, hogy okos emberek tudjak hogyan kell testvereket egymas ellen szitani, mikozben ok dozsolnek az olajban. De meg ez sem ennyire egyszeru, sokkal bonyolultabbak ott a dolgok minthogy ilyen egyszeruen el lehessen magyarazni. Nem tudom pontosan mi az igazsag, de inshaAllah majd az Iteletnap utan mindannyian megtudjuk. Bar felek ettol a naptol, egyben emiatt is, es amiatt, hogy Allah szine ele kerulok, varom is.
    Olvastam az iszlam.com-ot, s mashaAllah nagyon orulok neki! Az igazan erdekes, nekem, aki nem vagyok odavalosi nem az, hogy megszolalt az ezan, hanem az, ahogyan az emberek reagaltak ra. Na az, az komoly!
    Allah vezesse az embereket a helyes utra inshaAllah!

    VálaszTörlés
  5. Assalamu aleykum féltestvérem!

    Először is ne haragudj rám,ha hülyeséget írok.Ahogyan én látom homályosan a félig nyílt szememmel a világot a nagy baj itt az,hogy tagadják Allah létezését és bolondnak nézik azt aki hisz Őbenne!Lásd nagyon jó példa erre ahogyan reagált az a férfi ott Pécsen amikor kérdezte a riporter.Az én véleményem az iraki iráni helyzettel kapcsolatba,hogy ott is a vallás miatt történik mindez,Allah bocsássa meg a tévedésemet.Nagyon nyitott szemmel és érdeklődve figyelem is ezt.Minden vallás és Isten ellenes.Nézzük csak a divatot mint példát:rövid szoknya,kivágott ruha mindenből többet mutató és kihívó.Viselkedés:közönséges,lányok kezdeményeznek.Munkahely:ha muszlim vagy nem kellesz mert imádkozol.Család:gyermek ellenes,szabad az abortusz,ha gyereked van nincsen munka mert nincsen aki vigyáz rá.Iskolák:szabad rövid ruha viselete,cigarettázás,smink,műköröm.A televízióban minden filmben a szex a téma,sőt még tanácsokat is adnak,hogy hogyan csináld.Van egy csatorna ahol élőben simogatják egymást alig öltözve.Ez mind-mind Isten ellenes,vallás ellenes gusztustalan.Ezzel én nem azt akarom mondani,hogy csak nekem van igazam ezzel de van benne valami én ezt gondolom.Minden ellen tiltakoznak ami a vallást hirdet.Szomorúan hallattam a hírt arról a nőről aki a csador viselés miatt akarnak büntetni,hogy a vezetés közben nem lát tőle.Gondolkodjunk csak,mi is kell a vezetéshez kéz,láb meg szem.A szeme látszik,nincsen el takarva,akkor meg mi a baj???A vallás!!!Semmi más,ezzel van a bajuk,hogy hisz Allahban.Éppen itt voltak a testvéreim is amikor ez volt a tv-ben és mit is mondjak/szégyellem/ők is azt fújták,hogy miért ilyen ruha van rajta,mert ő itt él Európában.Erre aztán én sem maradtam ám néma.Jött belőlem mint az áradat.Az érdekes az egészben,hogy ők is katolikusak,meg lettek keresztelve.Igen ez egy ilyen vallás.Most látom a különbséget inshaAllah.

    Allah áldása legyen velünk.

    VálaszTörlés
  6. Waleykum salam!

    A baj a tudas hianyaban van. A Profeta (beke legyen vele) azt mondta: Keresd a tudast, meg ha Kinaba is kell menni erte.
    Az emberek nem tudjak, hogy minden cselekedetuknek az evilagon mar meglesz a gyumolcse, de meginkabb a tulvilagon.
    Ha a gyerekeinket arra neveljuk, hogy rendben van 12 evesen cigizni, akkor ne csodalkozzunk, ha 30 evesen meghal tudorakban. Minel tobbet tud az ember a vilagrol, annal jobban erti azt, hogy mit miert kell tenni, vagy mit miert nem jo tenni, akar nem szabad.
    A szexualis elfolytasnak is megvan a gyumolcse. Lehet belole fajtalankodas, erkolcstelenseg, vagy eppenseggel prudseg, ami megint erkolcstelenseghez vezethet, mert ha egy hazassagban nem egymasban talaljak meg az oromot a hazastarsak, akkor megint a tarsadalmunkat teszik tonkre es massal keresik a boldogsagot. A politika, a szex, a penz, filozofia, vallasok es sok mas tema nem kellene tabu legyen egy muszlim vilagban, de meg kell talalni a megfelelo helyet es modot a megvitatasara. Az, hogy egyes orszagokban annyira irtoznak egymastol a ferfiak es nok, mint a leprastol, kb oda vezethet, hogy nem is tudja egy ferfi, hogy mi fan terem a no, es forditva. Aztan arrol ne is beszelve, hogy pl Egyiptomban elterjedt a "kenyszerbuzisag", igy hivjak csufneven, mert egy 30 eves ferfinek meg mindig nem gyulhet ossze az elvart naszajandekpenze, hisz a lany csaladja tul soat kovetel. Pedig ha keresnek a tudast, megtalaltak volna, hogy mit mond az Iszlam errol: azt, hogy a szulok segitseg a gyermekeiket, hogy hazasodjanak hamar, minthogy erkolcstelensegeket tegyenek.
    Vagy ha keresnek az igazsagot, a tudast, nem lenne noi korulmeteles, vagy nem mondananak hulyesegeket egymasrol a muszlimok, hogy ki szunni, ki shia, hanem osszefognanak.
    Es igen, ezt tobbnyire azert van, mert mindannyian elfelejtjuk, hogy Isten sokmindenert szamonker majd. Hanyagsagunkert, lustasagunkert, elpazarolt idonkert es penzunkert, minden egyes percert az eletunkbol. De a Mindenhato Kegyelmes es Konyoruletes, igy sokmindent inshaAllah megbocsajt...de! ez nem jelenti azt, hogy nekunk nem kell torekedni a jora...sot!

    VálaszTörlés