2009. nov. 28.

Ünnepi ajándék


Eid volt és mi ketten csupa feketében, rózsaszin és fehér kendőben vonultunk végig a városon, óriási vigyorral az arcunkon. Épp a hutbáról jövet, fülünkben a Takbiratul Eid szövege és dallama. MashaAllah, de szép is a világ, de jó dolog itt élni, alhamdulillah! Közben persze mindenki bámul, pedig nem ez lenne a cél- mégis tudunk mosolyogni, sőt nevetni is, ha valamilyen csipős megjegyzést hallanánk.
Soha nem gondoltam volna, hogy egyszer én is igy fogok kinézni...mindig is vágytam egy szép hosszú fekete kabátra. Ha előbb vettem volna meg, elegáns lettem volna, most már csak a fanatikus jelzőre futja. Megjegyzések ide-oda, azért én jó kényelemben és melegben vagyok...
Vigyorgás közben, ránkszól egy lelkes, kopott ruhás néni:
-Elnézést...apácák vagytok? Annyira gyönyörűek vagytok, és mosolygósak, van bennetek valami olyan ragyogás, ami az apácákban nincs.
-Nem, mi muszlimok vagyunk...valamikor, reméljük (inshaAllah) férjhez megyünk és családunk lesz.
-Nahát, milyen szép...és milyen gyönyörű a vallásotok!
(-Ez igen, mashaAllah, csak igy látatlanba gyönyörűnek nevezni az Iszlámot!)
Tudjátok, én apáca voltam, de nem birtam, nem találtam a nyugalmamat, és nem értettem egyet dolgokkal...igy eljöttem onnan...
Olyan régóta fohászkodom, hogy Isten vezessen elém olyan embereket, akik megmutathatják nekem az igaz utat, és most csak igy, itt vagytok előttem!
Honnan tudhatok meg többet az Iszlámról?

(14:4) És nem küldtünk egy küldöttet sem, csak úgy, hogy népe nyelvén hirdessen, azért, hogy megmagyarázza nekik azt. És tévelygésbe viszi Allah azt, akit akar, és az igaz útra vezeti azt, akit akar. Ő a Hatalmas és a Bölcs.

(16:93) Ha Allah úgy akarta volna, akkor egyetlen néppé tett volna benneteket. Tévelygésbe viszi azt, akit akar, és az igaz útra vezeti azt, akit akar. Bizony, számadással tartoztok azért, amit cselekedtetek.

(24:46) És jeleket/verseket küldtünk le néktek, amelyek nyilvánvaló magyarázatot adnak. Allah azt vezérli az egyenes útra, akit akar.

(35:8) S az, kinek megszépíttetett a rossz az ő tettei közül, s ő azt szépnek látja (nem a Sátán műve-é)? S bizony Allah azt tévelyíti el, akit akar, s azt vezeti, kit akar. Hát ne sajnálkozzék a lelked sóhajokkal értük. Íme! Allah Tudója annak, mit művelnek.

(39:23) Allah olyan írás gyanánt küldte le a legszebb hirdetést, amely ismétlődő részeiben egyöntetű, amelybe először beleborzonganak azok, akik félik Urukat, aztán elcsitul a borzongásuk és szívük meglágyul Allah intésének befogadására. Ez Allah útmutatása. Az igaz útra vezérli általa azt, akit akar. Akit azonban Allah tévútra visz, annak nem akad senki, aki az igaz útra vezetné.


(42:13) Azt a törvényt szabta nektek a vallásban (Sara'a lekum mineddini), amit Noénak parancsolt meg, s amit néked sugalltunk, s amit Ábrahámnak, Mózesnek és Jézusnak parancsoltunk meg, mondván: "Tartsátok be a vallás előírásait és ne szakadjatok szét szakadár felekezetekre!" Keserves dolog a társítók számára az, amire szólítasz. Ám Allah kiválasztja arra, akit akar és odavezeti azt, aki megbánással fordul hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése